Kortingscode.nl doet regelmatig onderzoek naar online shoppen in Nederland, om het online shopgedrag van de Nederlandse consument in kaart te brengen. Je vindt op deze pagina een archief van deze onderzoeken inclusief persbericht en behaalde publicaties.
 

Onderzoeken uitgevoerd door Kortingscode.nl:

 


1 op 5 mannen laat online bestelde producten niet thuis bezorgen uit schaamte tegenover partner

Amsterdam, 11 januari 2016 - Twintig procent van de mannen laat online bestelde producten op een alternatief afhaalpunt of op het werk bezorgen, uit schaamte tegenover hun partner. Onder vrouwen is dit 13 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl onder 1049 Nederlanders. Bijna een kwart van de Nederlanders laat pakketjes op het werk bezorgen, maar bij mensen met een relatie gebeurt dit met 26 procent fors vaker dan bij vrijgezellen met 15 procent.

Overige opvallende resultaten

  • Pakketje bij de buren - een kwart van de Nederlanders wil liever niet dat de buren pakketjes ontvangen, omdat ze niet willen dat zij weten wat er besteld is
  • Mannen schamen zich meer dan vrouwen - opvallend is dat mannen met 13 procent ruim twee keer zo een valse naam invullen als vrouwen.
  • Schaamproducten online bestellen - een derde van de Nederlanders bestelt producten online die hij of zij in een normale winkel niet zou durven aanschaffen
  • Jongeren gebruiken valse naam - vooral jongeren vullen een valse naam in bij zogenaamde ‘schaamproducten’, om anoniem te blijven bij de aanbieder

Details en grafieken uit dit onderzoek

Bekijk de grafieken hier

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"1 op 5 mannen laat online bestelde producten niet thuis bezorgen uit schaamte tegenover partner"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 4498 0968

 

 

 

 

 


Grootouders krijgen de goedkoopste cadeaus tijdens Kerstmis

Amsterdam, 15 december 2015 - Opa’s en oma’s komen er bekaaid vanaf tijdens de kerstdagen. Aan hen wordt gemiddeld maar 5 euro besteed. Dit terwijl het juist de grootouders zijn die het vaakst sparen voor kerstcadeaus. Dat blijkt uit de Cadeaumonitor van Kortingscode.nl onder 1049 Nederlanders. Ook is de Nederlander niet snel tevreden: maar liefst drie op de tien heeft wel eens om het bonnetje gevraagd om een kerstcadeau te kunnen ruilen.

Overige opvallende resultaten

  • Rond de 50 procent van de Nederlanders moet sparen voor de cadeaus tijdens Kerstmis, een kleine 10 procent moet er zelfs voor lenen
  • HELP! - Ongeveer 30 procent van de Nederlanders ervaart stress vanwege het aanschaffen van kerstcadeaus
  • Waarom deze stress? - Ongeveer 20 procent van de Nederlanders heeft ook het gevoel elk jaar grootser te moeten uitpakken met cadeaus in de decembermaand
  • Voor wat hoort wat - Ruim 50 procent van de Nederlanders houdt bij het kopen van cadeaus rekening met wat zij eerder van die persoon hebben gehad
  • Soms toch nog ontevreden - 30 procent van de Nederlanders heeft wel eens om een bonnetje gevraagd omdat zij een cadeau wilde ruilen

Details en grafieken uit dit onderzoek

Bekijk de grafieken hier

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Grootouders krijgen het goedkoopste kerstcadeau"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 4498 0968

 

 

 

 

 


Financiële gevolgen bij een relatiebreuk

Amsterdam, 30 oktober 2015 - 1 op de 5 Nederlanders verwacht te maken te krijgen met financiële verrassingen wanneer de relatie met zijn of haar partner tot een einde komt. Dat blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl onder 1056 Nederlanders. Daarnaast geeft 1 op de 6 Nederlanders aan wel eens ruzie te hebben, omdat zijn of haar partner informatie achterhield over de financiële situatie. Wanneer Nederlanders in geldnood komen valt ruim 40 procent terug op vrienden en familie. Deze resultaten en meer zijn te vinden in het bijgaande persbericht en onderstaande grafieken.

Overige opvallende resultaten

  • Vrouwen zeggen iets vaker dan mannen dat zij volledige financiële controle willen hebben over de afhandeling van rekeningen
  • Twee keer zoveel jonge Nederlanders (18-34 jaar) leent geld wanneer hij of zij geld tekort als oudere Nederlanders (50-64 jaar)
  • Jonge Nederlanders (18-34 jaar) komen maar liefst 3 keer zo vaak financieel in de problemen als oude Nederlanders (65+ jaar)

Details en grafieken uit dit onderzoek

Bekijk de grafieken hier

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"1 op de 5 Nederlanders verwacht financiële verrassingen bij relatiebreuk"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 4498 0968

 

 

 

 

 


Contactloos betalen, wat is dat?

Amsterdam, 11 september 2015 - Bijna 45 procent van de Nederlanders heeft bijna nooit meer contact geld op zak. Ruim 35 procent heeft wel eens iets niet kunnen afrekenen, omdat het niet mogelijk was om te pinnen. Dat blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl onder 1056 Nederlanders. Daarnaast heeft de ruime meerderheid van de Nederlands nog nooit contactloos betaald.

Overige opvallende resultaten

  • Vooral jonge Nederlanders (tussen de 18 en 34 jaar) houden vast aan gewoon pinnen, ruim 70%. Dit is opvallend aangezien deze groep veranderingen normaliter snel adopteert.
  • Slechts 15% van de bevolking heeft ooit gebruik gemaakt van contactloos betalen.
  • De helft van de Nederlanders weet niet dat ze contactloos kunnen betalen.

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Bijna helft Nederlanders heeft geen contant geld op zak"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 4498 0968

 

 

 

 

 


Nederlanders, geldzorgen en slaapproblemen

Amsterdam, 15 augustus 2015 - Uit een onderzoek van Kortingscode.nl onder 1056 Nederlanders is gebleken dat ruim dertig procent van de Nederlanders wel eens een slechte nachtrust heeft vanwege geldproblemen. Met name jongeren en lager opgeleiden maken zich zorgen. In dit onderzoek is ook gekeken naar spaargedrag. Het blijkt dat Nederlanders minder sparen dan ze zouden kunnen.

Overige opvallende resultaten

  • Meer singles dan samenwonenden maken zich wel eens zorgen om geld; ruim 41 procent tegenover 27 procent
  • 65+ers zijn de beste spaarders; 72 procent houdt voldoende over om maandelijks een bedrag opzij te zetten
  • Ruim 42 procent van de Nederlanders geeft aan niet voldoende te kunnen sparen

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"30 procent van de Nederlands slaapt slecht door geldzorgen"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 4498 0968

 

 

 

 

 


Single ruim 30% minder te besteden dan samenwonende

Amsterdam, 24 juni 2015 - Uit een onderzoek van Kortingscode.nl onder 1056 Nederlanders is gebleken dat singles een stuk minder te besteden hebben dan mensen met een relatie. Daarnaast geeft ruim 13 procent van de respondenten aan dat zij wel eens langer in een relatie zijn gebleven, omdat uit elkaar gaan te duur was.

Overige opvallende resultaten

  • Singles besparen het meest op hun vakantie;
  • Mannen blijven vaker dan vrouwen in een relatie omwille van de financiele situatie; bijna 16 procent tegenover 11 procent;
  • Uit eten / uitgaan is het eerste waar mensen op besparen als zij weinig te besteden hebben.

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Single ruim 30 procent minder te besteden dan samenwonnende"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 4498 0968

 

 

 

 

 


Mannen zijn misschien toch meer ijdel dan we denken

Amsterdam, 28 april 2015 - Uit een onderzoek van Kortingscode.nl onder 1056 Nederlanders is gebleken dat de Nederlandse man per maand meer geld uitgeeft aan kleding dan vrouwen; 73 euro tegenover 66 euro. Hetzelfde geldt voor artikelen in de categorie uiterlijke verzorging. Wellicht is dit te wijden aan de gemiddeld hogere orderbedragen van mannen die we in eerder onderzoek weleens hebben gezien, maar het haalt in ieder geval de aanname dat vrouwen de grootste shoppers zijn onderuit. Uit het onderzoek bleek ook dat mannen vaker afknappen op iemands kleding dan vrouwen. Is uiterlijk dan toch belangrijker voor mannen dan dat het voor vrouwen is?

Overige opvallende resultaten

  • Vrouwen verbergen vaker dan mannen een kledingstuk hun partner als ze dat niet mooi vinden; 19 procent tegenover 10 procent
  • 14 procent van de vrouwen houdt wel eens aan aankoop verborgen voor hun partner
  • Meer dan de helft van de Nederlandse mensen schat zichzelf er goed toe in staat in te schatten of bepaalde kleding leuk staat of niet
  • Vrouwen geven vaker een kledingstuk cadeau aan hun partner dan mannen; 74 procent tegenover 64 procent
  • Mannen hebben meer vertrouwen in hun partner om kleding voor hen te kopen dan vrouwen; 70 procent tegenover 54 procent
  • Verder zijn Friesland en Drente het meest zuinig als het aankomt op het uitgaves aan kleding en uiterlijke verzorging

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Mannen besteden meer geld aan kleding en uiterlijk dan vrouwen"

  download het persbericht

 

Contact

Astrid van den Brandhof
Tel: 06 1992 1119

 

 

 

 

 


Ruzie over uitgaven, de huishoudpot en het salaris

Amsterdam, 1 april 2015 - Financiële zaken geven in veel relaties stof tot nadenken en in één op de drie gevallen leidt dit zelfs wel eens tot een ruzie. Bijna een derde van de mensen met een relatie is niet op de hoogte van de financiële situatie van de partner. Dat blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl onder 1056 Nederlanders.

Uit het onderzoek bleek ook dat over het algemeen Nederlandse stellen de huishoudpot naar rato verdelen; wie meer verdient, legt ook meer in. Daarbij komt het traditionele huishouden het meest voor: ruim 45 procent van de mannen geeft aan meer te verdienen en ook meer in te leggen tegenover slechts 8 procent van de ondervraagde vrouwen. In bijna 15 procent van de gevallen is het inkomen en de inleg van beide partners gelijk. Deze huishoudpot wordt in 60 procent van de gevallen ook gestort op een gezamenlijke rekening.

Overige opvallende resultaten

  • Mannen geven iets meer uit aan kleding en uiterlijke verzorging dan vrouwen; 107 euro tegenover 98 euro.
  • Langer in een relatie blijven omdat uit elkaar gaan op dat moment te duur was, gebeurt in ongeveer 15 procent van de gevallen.
  • Ruim 60 procent van de ondervraagden denkt dat het uiteindelijk voordeliger is om een relatie te hebben.
  • Mannen zijn wat meer overtuigd van dit feit; ruim 50 procent van de mannen denkt dat hij meer geld overhoudt als single dan wanneer hij in een relatie is tegenover slechts 38 procent van de vrouwen.

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Een op drie stellen maakt ruzie over uitgaven"

  download het persbericht

 

Contact

Astrid van den Brandhof
Tel: 06 1992 1119

 

 

 

 

 


Hygiëne en online aankopen in het zuiden des lands

Amsterdam, 25 februari 2015 - Van alle provincies scoren Limburg en Zeeland het hoogst op hygiëne omtrent online aankopen. Dat blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl.

Limburgers passen nieuwe kleren het liefst thuis en gaan zeer hygiënisch om met hun online bestelde aankopen. Ruim één op de vijf Limburgers past zijn online aankopen zelfs alleen na het douchen. Samen met de Zeeuwen zijn Limburgers de meest hygiënische online shoppers.

Overige opvallende resultaten

  • In Limburg en Zeeland worden kledingstukken vaker gewassen alvorens het daadwerkelijk te dragen dan in de rest van Nederland; ongeveer 66 procent ten opzichte van 60 procent.
  • Hoewel Limburgers schoon zijn, zijn ze gemiddeld minder kritisch dan de rest van Nederland als het gaat om het retourneren van een gedragen kledingstuk; ruim 12 procent ten opzichte van nog geen 10 procent.
  • Zeeuwen doen dit veel minder dan Limburgers; slechts 4 procent van de Zeeuwen stuurt een gedragen kledingstuk retour.

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Limburgers en Zeeuwen meest hygiënische online shoppers"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 44 98 09 68

 

 

 

 

 


Nederlanders en hygiëne bij online shopping

Amsterdam, 18 december 2014 - Bijna één op de vier Nederlanders let niet op de eigen hygiëne tijdens het passen van online bestelde kleding. Dat blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl onder 1.050 online shoppers.

Slechts een derde van de ondervraagden houdt bij het passen van online besteld ondergoed de eigen onderkleding aan. In één op de tien gevallen wordt kleding zelfs een dag gedragen alvorens het te retourneren. Hoewel webshops hier vaak duidelijke richtlijnen over geven, houden toch niet alle online shoppers zich hier aan en de controle bij terugname van de bestelde artikelen is ook niet altijd waterdicht. Interessant om te weten is dat slechts een kwart van de ondervraagden aangeeft online bestelde kleding eerst te wassen voor het te dragen. In sommige gevallen kan het dus voorkomen dat je onhygiënisch ondergoed draagt als je dit niet doet.

Overige opvallende resultaten

  • Vrouwen passen vaker online besteld ondergoed over hun eigen kleding dan mannen (44 procent tegenover 21 procent). Zij lijken dus iets netter met de regels om te gaan.
  • Mannen hebben vaker wel eens iets een dag gedragen en het daarna alsnog teruggestuurd (13 procent tegenover 6 procent). Ook hier lijken vrouwen zich dus beter aan de regels te houden.
  • Mannen wassen daarentegen wel vaker dan vrouwen hun online bestelde ondergoed alvorens het te dragen (30 procent tegenover 25 procent). Wellicht doen ze dit omdat ze weten hoe ze zelf hun online bestelde ondergoed passen.

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Nederlander negeert hygiëne bij het passen van online bestelde kleding"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 44 98 09 68

 

 

 

 

 


Eerlijkheid duurt het langst!

Amsterdam, 27 november 2014 - Bijna de helft van de Nederlanders vindt het vervelend als de partner zonder overleg dure aankopen doet, zo blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl onder 1.050 online shoppers.

Gemiddeld vindt 45 procent van de ondervraagden het een probleem als hun partner opeens een dure aanschaf heeft gedaan. Vooral vrouwen vinden dat de partner hiervoor eerst moet overleggen, ondanks dat het niet om gezamenlijk, maar om eigen geld gaat. Dat bijna 20 procent van de ondervraagden wel eens aankopen verborgen houdt voor de partner lijkt een logisch gevolg. Vooral in de jongere leeftijdscategorieën worden aankopen geheim gehouden. Naast discussies binnen relaties over het uitgeven van geld, zijn er ook wat voorkeuren als het gaat om het aanschaffen van cadeautjes. Ruim een kwart van de mannen vindt het een tegenvaller als de partner hen een cadeau geeft dat is gekocht met een cadeaubon. Onder vrouwen is deze onvrede zelfs bijna 30 procent.

Overige opvallende resultaten

  • Mannen (18%) vinden een cadeau dat in de aanbieding is gekocht een groter probleem dan dat vrouwen (15%) dit vinden.
  • Vooral in de leeftijdscategorieën (18-34) worden aankopen geheim gehouden.
  • Zowel mannen als vrouwen vinden het minder erg als een cadeau is gekocht dat in de aanbieding was, dan dat dit cadeau is afgerekend met een eerder gekregen cadeaubon.

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Geliefde wil niet dat partner stiekem geld uitgeeft"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 44 98 09 68

 

 

 

 

 


Online shoppen onder invloed

Amsterdam, 28 oktober 2014 - 1 op de 10 Nederlanders bestelt weleens online onder invloed van drank of drugs, zo blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl onder 1.050 online shoppers.

Circa 10 procent van alle mannelijke respondenten geeft aan wel eens onder invloed online producten te bestellen, van de vrouwen doet slechts 2,5 procent dit. Drank blijkt hier vooral een groot aandeel in te hebben, gevolgd door soft- en daarna harddrugs. Verschil tussen de leeftijdsklassen zijn er ook; het zijn vooral de jongeren die onder invloed bestellen en dit percentage daalt naarmate de leeftijd vordert, tot slechts 1 procent van de 65 plussers. Ruim de helft van de respondenten die onder invloed een bestelling hebben geplaatst geven aan later spijt te hebben van deze aankoop. Mannen doen dit vaker doen onder invloed van alcohol en vrouwen laten zich meer leiden door emotie.

Overige opvallende resultaten

  • Mannen bestellen vijf keer zo vaak iets onder invloed van alcohol dan vrouwen.
  • Vooral jongeren bestellen onder invloed. Naarmate de leeftijd vordert daalt het percentage tot slechts 1 procent van de 65- plussers.
  • Eén op de vrouwen bestelt wel eens iets om zichzelf op te beuren, maar krijgt later spijt van de aankoop.
  • 64 van de jongeren bestelt regelmatig meer dan dat zij nodig hebben.

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Man heeft vaker spijt van online aankoop dan vrouw"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 44 98 09 68

 

 

 

 

 


Shoppen in het buitenland toch nog een beetje eng

Amsterdam, 26 september 2014 - Nederlanders zijn nog niet zo happig op online shoppen in het buitenland, zo blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl onder 1.050 online shoppers. Maar liefst 80 procent van de ondervraagden geeft aan risico's te zien bij het bestellen via een buitenlandse webwinkel. Wanneer er toch online wordt besteld blijkt de reden daarvoor bijna altijd dat de prijs voor het gezochte product veel gunstiger is. Landen als Duitsland, Amerika en Engeland zijn hierbij favoriet, landen als Frankrijk en België worden door bijna alle ondervraagden genegeerd. Verschillen tussen mannen en vrouwen zijn er ook; mannen bestellen vaker bij buitenlandse webwinkels dan vrouwen en lijken dus minder te worden beïnvloed door mogelijke risico's. Als voornaamste redenen om niet in het buitenland te shoppen worden mogelijk lastige retourprocedures of een verhoogde kans dat producten niet aankomen genoemd.

Overige opvallende resultaten

  • Mannen bestellen vaker bij buitenlandse webshops dan vrouwen; 72 procent tegenover 52 procent
  • In Duitsland wordt het meest online geshopt (25 procent). Amerika (22,4 procent) en Engeland (20,2 procent) completeren de top 3
  • Bijna 62 procent van de ondervraagden is bereid meer te betalen voor hetzelfde product als het maar bij een Nederlandse webwinkel vandaan komt
  • Voor wat betreft het tijdstip van betalen gaat de voorkeur sterk uit naar afterpay ten opzichte van vooruitbetalen; 78,7 procent tegenover 21,3 procent

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Nederlander bang voor bestelling via buitenlandse webwinkel"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 44 98 09 68

 

 

 

 

 


Kledingkeuze & partners

Amsterdam, 8 augustus 2014 - Vrouwen hebben grote invloed op de kledingkeuze van hun partner, zo blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl onder 1.050 online shoppers. Hoewel de Nederlandse vrouw de kledingkeuze van de Nederlandse man met een 7 waardeert, komen hun eigen partners er toch wat minder positief uit. Mannen krijgen het regelmatig te horen wanneer hun geliefde hun kleding niet leuk vindt: slechts 4 procent van de Nederlandse vrouwen houdt haar mond als ze een kledingstuk niet kan waarderen. Daartegenover staat dat maar liefst 70 procent van de Nederlandse mannen zich omkleedt als de partner een opmerking maakt over zijn kleding. Dat zijn een hoop discussies en last minute verkleedpartijen. Mannen waarderen de kledingkeuze van hun vrouwen daarentegen weer veel positiever; ruim 77 procent van de Nederlandse mannen geeft aan het eens te zijn met de kledingkeuze van hun partner.

Overige opvallende resultaten

  • Mannen passen hun kledingstijl eerder aan voor hun partner dan dat vrouwen dat doen: 63 procent tegenover 45 procent
  • Waar 70 procent van de mannen zich omkleedt na een opmerking van hun partner, ligt dat percentage bij vrouwen lager: 55 procent
  • Gemiddeld wordt de kledingstijl van de Nederlandse man en vrouw met een 7 gewaardeerd

Mode webshops op Kortingscode.nl waar het meest wordt besteld

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Vrouw heeft broek aan in kledingkeuze partner"

  download het persbericht

 

Contact

Kelly Oude Veldhuis
Tel: 06 44 98 09 68

 

 

 

 

 


Mannen brutaler dan vrouwen bij vragen om korting

Amsterdam, 6 maart 2014 - Mannen zijn niet bang om zelf korting te vragen of om af te dingen in een winkel. De helft van de Nederlandse mannen doet dit dan ook regelmatig. Vrouwen zijn hier veel terughoudender in. Slechts 29 procent geeft aan dit weleens te doen. Dat mannen vaker om korting vragen dan vrouwen is opvallend, omdat een veel hoger percentage vrouwen (71%) dan mannen (55%) een kick ervaart bij het kopen van een product met een fikse korting. Niet alleen schamen mannen zich minder snel om korting te vragen, ook zijn zij gedreven in het online vergelijken van prijzen. Maar liefst 72 procent van de mannen gaat eerst online op zoek naar de beste deal voordat ze iets kopen.

Overige opvallende resultaten

  • Een op de vijf mannen blijft liever op versleten stappers rondlopen dan dat hij de volle prijs betaalt voor een nieuw paar schoenen
  • De groep die het minst om korting lijkt te geven zijn jongeren tussen de 18-25
  • Niet alleen vragen zij minder direct naar korting, ze ervaren ook minder een kick bij het kopen van een afgeprijsd product

Meest bezocht Het overzicht van alle kortingscodes en acties van bol.com is de meest bezochte pagina van Kortingscode.nl onder de mannen. Vrouwen zijn vooral op zoek naar kortingscodes van Zalando. De meeste vrouwen die Kortingscode.nl bezoeken zijn tussen de 25-45 jaar oud. Ook de demografische groep mannen is bestaat voornamelijk uit deze leeftijdsgroep, gevolgd door mannen tussen de 35-44 jaar oud.

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Mannen brutaler dan vrouwen bij vragen om korting"

  download het persbericht

 

Contact

Jelle van der Bij
Tel: 06 142 777 97

 

 

 

 

 


Bemoeizucht vrouwen bij kledingkeuze partner twee keer zo groot

Amsterdam, 3 maart 2014 - Vrouwen bemoeien zich regelmatig met de kledingkeuze van de partner. Dit gaat zelfs zo ver dat het ondergoed van de partner door meer dan de helft van de vrouwen wordt aangeschaft. Mannen daarentegen houden zich wat meer op de achtergrond wat kledingkeuze betreft. Slechts 7% van de mannen vindt dan ook dat de kledingstijl van de partner beter kan. Vrouwen daarentegen geven aan regelmatig ook voor de partner rond te kijken en te oriënteren wanneer ze voor zichzelf aan het shoppen zijn.

Opvallend bij deze grote verschillen tussen man en vrouw is dat er weinig discussie plaatsvindt binnen een relatie over het kopen van artikelen. Zo geeft 95% van de Nederlanders aan dat het ‘teveel geld uit geven’ of ‘belangrijke aankopen doen zonder te overleggen’ geen punt van discussie is. Blijkbaar is het merendeel van de mannen en vrouwen tevreden over de huidige rolverdeling.

Overige opvallende resultaten

  • 54% van de vrouwen geeft aan ondergoed te kopen voor haar partner
  • 7% van de mannen vindt dat de kledingstijl van de partner beter kan
  • 57% van de vrouwen oriënteert zich ook op kleding voor de partner

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Helft vrouwen bepaalt ondergoedkeuze partner"

  download het persbericht

 

Contact

Jelle van der Bij
Tel: 06 142 777 97

 

 

 

 

 


Schoonouders krijgen goedkoopste kerstcadeaus

Amsterdam, 23 december 2013 - In de decembermaand is het een drukte van belang, zowel in de fysieke winkels als online. Online wordt 30 procent meer gewinkeld dan in vergelijking met een willekeurige zomermaand. Uit nieuwsgierigheid naar het shopgedrag omtrent Kerstmis heeft onderzoeksbureau MWM2 in opdracht van Kortingscode.nl een enquête gehouden onder 1.208 respondenten. Hieruit blijkt dat schoonouders en vrienden tijdens de kerstdagen op het goedkoopste cadeau kunnen rekenen. De duurdere cadeaus worden met name aan de directe familieleden gegeven. Hierbij staan de kinderen overduidelijk op de eerste plek.

Overige opvallende resultaten

  • Bijna 70% van de Nederlanders weet niet waar de Kerstman vandaan komt
  • Meer dan de helft van de jongere Nederlanders (18-35 jaar) denkt dat de Kerstman verzonnen is door Coca-Cola
  • Bijna een derde gelooft dat de Kerstman een bijbels figuur is
  • Het 'verplicht' bij de schoonouders langs moeten, zorgt er bij meer dan de helft van de ondervraagden niet voor dat zij opzien tegen de Kerstdagen

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Schoonouders krijgen goedkoopste kerstcadeaus"

  download het persbericht

 

Contact

Jelle van der Bij
Tel: 06 142 777 97

 

 

 

 

 


Online shoppen onder werktijd

Amsterdam, 14 november 2013 - Zestig procent van het totaalbezoek op Kortingscode.nl vindt plaats binnen kantooruren. Niet vreemd, want de meeste werknemers zijn tijdens hun werk online. Dat zijn zeker voornamelijk shoppende vrouwen, zou je denken. Maar niets is minder waar. In opdracht van Kortingscode.nl heeft onderzoeksbureau MWM2 een enquete uitgevoerd onder 1047 Nederlanders, om hun online shopgedrag in kaart te brengen.

Overige opvallende resultaten

  • Mannen shoppen onder werktijd twee keer zo vaak als hun vrouwelijke collega's
  • Ouderen zien online shoppen tijdens het werk als ongepast
  • Circa de helft van de jongeren zegt wel eens onder werktijd online te shoppen

Persbericht

Van dit onderzoek is ook een persbericht verschenen:
"Man shopt meer onder werktijd dan zijn vrouwelijke collega"

  download het persbericht

 

Contact

Jelle van der Bij
Tel: 06 142 777 97