Hamsteren voor gevorderden

By Robin     20 maart 2013   |  Terug naar Kortingscode PLUS

Wat is Extreme Couponing?

In Amerika weten ze er alles van en hebben ze er zelfs een speciale televisieserie over gemaakt: Extreme Couponing. Extreme couponing houdt in dat je gigantisch veel kortingsbonnen verzamelt om zo veel mogelijk korting te krijgen bij het boodschappen doen. Sommigen Amerikanen zijn er zo goed in dat ze wel 95% korting krijgen. Kunnen wij Nederlanders dat ook of hebben we nog heel wat te leren van deze extreme couponers uit het land van de sterren?


Hamsteren voor gevorderden - stellingen vol met voorraden

In de TLC serie Extreme Couponing is te zien hoe garageboxen, kelders en zelfs kinderkamers zijn omgebouwd tot opslagruimtes. In speciaal aangeschafte stellingskasten staan tientallen tubes tandpasta, dozen waspoeder, honderden wc rollen en pallets vol met blikken tomatensoep. Je zou denken dat het minstens tien jaar duurt voordat alle voorraden zijn weggewerkt, maar voor alle Amerikanen die aan extreme couponing doen is dat van ondergeschikt belang. Het krijgen van zoveel mogelijk korting geeft hun een soort adrenaline kick, en de spanning loopt dan ook altijd hoog op als uiteindelijk alle kortingsbonnen bij de kassa worden verzilverd.

De serie heeft laten zien dat het doen aan extreme couponing een dagtaak is, waar je 24/7 mee bezig bent. Extreme couponing is dan gewoon je werk: in plaats van geld te verdienen, zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk kan besparen. 


Extreme Couponing in Nederland

In Nederland lijkt dit fenomeen nog niet echt te zijn overgewaaid. Gek eigenlijk, want in het buitenland staan juist Nederlanders bekend om hun gierigheid. Zijn wij Hollanders dan misschien gewoon te nuchter voor extreme couponing of is er iets anders aan de hand?

Een kleine speurtocht op het internet leverde heel wat verschillende antwoorden op. Sommigen denken dat het inderdaad aan onze mentaliteit ligt, want naast gierig zijn Nederlanders vaak ook zuinig en houden wij niet zo van verspilling. Anderen dachten weer dat het lag aan het feit dat we in Nederland niet zulke mega supermarkten hebben, zoals Walmart in Amerika. De voorraden zijn hierdoor simpelweg kleiner, en als wij 2 artikelen kopen in plaats van 1 tijdens de Hamsterweken van de Albert Heijn zijn wij al heel tevreden. 


Waarom geen Extreme Couponing in Nederland

Het meest overtuigende argument waarom wij in Nederland geen extreme couponing kennen, is dat dit ligt aan de kleine lettertjes van acties. Wij Nederlanders vragen ons toch altijd af of er bij een actie die te mooi klinkt om waar te zijn geen addertjes onder het gras zitten, wat vaak het geval blijkt te zijn. 

Hierin zit het grote verschil met kortingsbonnen en aanbiedingen in Amerika. In Nederland staat er vaak bij ‘maximaal één bon per klant’, of ‘niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen’. In Amerika gelden deze regels niet, en daar kun je dan kortingsbon op kortingsbon gebruiken. Er bestaat geen limiet op het aantal producten dat je meeneemt, en vaak zijn bonnen ook nog eens maanden lang geldig. Wie slim winkelt, kan zo maanden lang heel veel producten met enorme korting of zelfs gratis meenemen. 


Joyce's checkout

In Nederland zal het dus niet zo’n vaart lopen, maar het kijken naar dit extreme koopgedrag is wel heel vermakelijk. De televisieserie is niet in Nederland uitgezonden, maar op YouTube kan je de afleveringen in delen bekijken.

Joyce doet in het filmpje hieronder voor $230,- aan boodschappen. Ben jij benieuwd hoeveel ze uiteindelijk moet betalen? Bekijk dan dit fragment uit TLC’s Extreme Couponing.

 

 


Robin

Meer van Kortingscode.nl PLUS

Vraag maar raak!

Misschien kan ik je ergens mee helpen, heb je zelf een mooie korting gespot of werkt er iets niet.
Let me know!