De meest memorabele Heineken acties- en reclames

Door Caspar     18 februari 2016   |  Terug naar Kortingscode PLUS

De Heineken-klassiekers op een rijtje

In het begin van de jaren 2000 was “Héééééé Biertje” het enige wat je nog hoorde in de kroeg. En hoe kwam dat? Door een fenomenale reclame van Heineken. Deze reclame was het startsein van een serie onvergetelijke Heineken acties- en reclames. En misschien wel één van de redenen achter de immense populariteit van het merk Heineken. Een overzichtje:

Der Rudi

Ergens in de wintermaanden van 2002 verscheen Der Rudi op de vaderlandse televisie. De commercial begint met een sippe Rudi en zijn geiten, ergens afgelegen in de Alpen. Maar dan begint het te sneeuwen en ondergaat Rudi een ongekende metamorfose: hij rent naar huis, trekt zijn skipak aan en haast zich naar de kroeg. Hij slaat de deur open, vangt gelijk de aandacht van het vrouwelijk schoon en roept “Héééééé Biertje”. Een Heineken-klassieker is geboren. 

Walk in Fridge

Een aantal jaar later is het weer raak. In 2009 scoort Heineken misschien wel haar grootste reclame-hit met de Walk in Fridge. Met deze reclame maakt het biermerk de droom van iedere man waar: een eigen walk-in bierkoelkast in je huis. In de reclame zie je een vrouw haar vriendinnen rondleiden door haar gloednieuw huis. De hoogtepunt van haar rondleiding is een imposante inloopkast. De man des huizes laat zijn vrienden echter een heuse Walk in Fridge zien... Mooier dan dit wordt 't niet! En geloof ’t of niet: een aantal ondernemers hebben – met deze reclame als inspiratie – de Walk in Fridge uiteindelijk echt op de markt gebracht! Wat een Heineken actie al niet teweeg kan brengen ;). 

Het Noorderlicht

De nieuwste Heineken reclame, nu een paar maanden oud, genaamd “Nature’s Wonder”, is ook weer buitenaards goed. In deze reclame wordt gesuggereerd dat het Noorderlicht in Scandinavië een direct gevolg is van een flesje Heineken. Vind je dat een beetje vaag klinken? Bekijk de commercial hieronder en het wordt volledig duidelijk.

Heineken & Oranje

Een andere manier waarop Heineken haar merknaam versterkt, is door de connectie te zoeken met de Nederlandse sport. Zo is iedereen wel bekend met het “Holland Heineken House” – de ontmoetingsplaats voor de Nederlandse sportwereld tijdens de Olympische Spelen. Maar ook tijdens het afgelopen WK-voetbal in Brazilië liet ‘t biermerk op een positieve manier van zich horen. Met het onderstaande filmpje trapte Heineken toen de "Vier de Oranjekoorts" campagne af. 

Aan deze campagne genaamd zat ook een ludieke Heineken aanbieding vast. Het biermerk bracht tijdens het WK het Sambashirt op de markt en riep de Nederlandse bevolking op om massaal #sambaselfies te maken. 

Het is dus wel duidelijk dat Heineken meerdere legendarische commercials- en acties op poten heeft gezet. En dat deze creatieve uitspattingen zeker hebben meegeholpen aan het goede imago van het biermerk. Dit, in combinatie met de altijd overheerlijke smaak van een koud Heineken-biertje, maakt dat wij trots zijn op de acties- en aanbiedingen van Heineken op onze website. We love Heineken!

 

 

 

Caspar

Meer van Kortingscode.nl PLUS

Vraag maar raak!

Misschien kan ik je ergens mee helpen, heb je zelf een mooie korting gespot of werkt er iets niet.
Let me know!