Lancering Kortingscode.nl

By Robin     1 maart 2013   |  Terug naar Kortingscode PLUS

Nieuwe Kortingscode.nl is een feit

De opmars van het shoppen op internet is niet te stuiten en het toenemende gebruik van kortingscodes is daar een logisch gevolg van. Veel grote shops als H&M, Zalando en bijvoorbeeld Bol.com maken veelvuldig gebruik van kortingscodes; dan wel voor gratis verzending, dan wel voor bijvoorbeeld een percentage korting, dit om klanten te lokken en te binden. 

Het idee achter de nieuwe hub van Kortingscode.nl is de toenemende vraag van de codes met een zinvolle oplossing het hoofd te bieden. Een site die consumenten vooruit helpt, checkt wat er te besparen is en het liefst de beste deals ‘per persoon’ weergeeft. De usability en het helpend vermogen van kortings- en daily- dealsites ligt vaak qua niveau te laag. Echt meerwaarde bieden aan consumenten en bezoekers en verder helpen met besparen waar mogelijk, dát is het framework en de basis van de vernieuwde Kortingscode.nl! Kortingscode.nl wil niet achter blijven als Nederland zijnde op het gebied van ‘internet saving’ en voortrekker van online besparen op Nederlands territorium worden.

Onder meer in Google Trends is de groei naar het zoeken van kortingscodes goed te zien. Onderstaande illustratie geeft weer hoe hard het gebruik van kortingscodes in Nederland doorknalt.

Veel gehitte termen voor deze codes zijn bijvoorbeeld die voor Omoda, welke echter nog wel achter op blijft bij kortingscode-reuzen als Zalando, H&M, Wehkamp en Bol.com. Een klein aantal grote retailers zorgt al voor een immens zoekvolume op kortingscodes. Voornamelijk Bol.com en een aantal grote fashionretailers doen het goed; andere niches lijken nog enigszins achter te blijven m.b.t. de zoekopdrachten in Google.

Buitenlandse kortingssites

Verschillende sites in het buitenland weten die meerwaarde beter te bieden dan waar de vaderlandse varianten op het moment zijn. Grote ‘booming’ op het gebied van besparen bieden consumenten overzichtelijk echt meer waarde. Mooie voorbeelden van buitenlandse succes stories zijn bijvoorbeeld moneysupermarket.co.uk en moneysavingexpert.com die elk gat op de financiële markt lijken af te dekken. Zowel met home-made tips, codes, als onderzoek naar simpele, goedkopere oplossingen.

Added Value bieden!

De Nederlandse kortingwebsites zijn voornamelijk gefocust op short term gain, strekken er ons inziens, niet genoeg toe de consument ‘zo goed mogelijk’ te helpen. Veel sites zijn (op zich logisch, het idee achter ondernemen) uit op eigen voordeel. Het idee met de nieuwe frisse, en gebruiksvriendelijke Kortingscode.nl is voornamelijk gestoeld op het bieden van zo veel mogelijk tips & tricks om te besparen. Door meer échte ‘added value’ te bieden aan consumenten verwachten we een terugkerende trend wat uiteindelijk de positie voor twee partijen verbeterd.

Stijgt het terugkerend verkeer dan kunnen wij weer dieper in de verschillende nichemarkten duiken (verzekeringen, energie, you name it..) om verder te zoeken naar de beste bespaardeals. Wellicht zelfs op jacht naar collectieve deals en in ieder geval het aanbieden van exclusieve deals via Kortingscode.nl.

Kortingscodes?

Kortingscodes begonnen al in de vorm van kortingsbonnen way back in de 19e eeuw toen Asa Candler, een van de hoge piefen van Coca Cola destijds bonnen begonnen uit te geven voor gratis glazen Coca Cola. De intrede van het internet heeft deze vorm van marketing nog verder omhoog gestuwd.

Coca Cola reclame uit 1931
Kortingscodes worden vaak gevraagd wanneer je een order op internet plaatst. Dergelijke codes zijn te vinden via verschillende media (nieuwsbrieven, kortingssites, persoonlijke aanbiedingen) en leveren consumenten vaak een aardig voordeeltje op. De verwachtingen van de groei voor online shopping zijn hoog; kledingverkoop zal in 2020 voor zo’n 30% online gebeuren!

Wat kun je als bezoeker van Kortingscode.nl verwachten?

Kortingscode.nl in het nieuwe jasje zal voor bezoekers voornamelijk duidelijker worden, makkelijker te navigeren en deals zullen meer persoonlijk gemaakt worden. Exclusieve deals zullen met grote shops worden onderhandeld worden voor Kortingscode.nl bezoekers en we gaan je voorzien van simpele tips & tricks om zelf te besparen op je verzekeringen, energienota’s, abonnementen, woonlasten, uitgaan, boodschappen en andere geldverslindende habbits. Maandelijks meer geld over houden? Check dan dé site met meerwaarde, Kortingscode.nl; wij helpen je verder!

We hopen dat je de nieuwe versie kan waarderen. Feedback, vragen, tips, ideeën voor blogartikelen of complimenten zijn natuurlijk altijd welkom! Drop ze hier onder en we komen zo snel mogelijk bij je terug!

Robin

Meer van Kortingscode.nl PLUS

Vraag maar raak!

Misschien kan ik je ergens mee helpen, heb je zelf een mooie korting gespot of werkt er iets niet.
Let me know!