Black Friday resultaten

Black Friday 2017: Het resultaat

Black Friday is voor (online) winkels in Nederland, zonder enige twijfel, de belangrijkste dag in 2017 geweest. Vergeleken met 5 jaar geleden is dit zelfs met 2000 procent toegenomen.

Black Friday is hot
Black Friday, bedacht door winkeliers in Amerika, is inmiddels over de hele wereld verspreid. Nederland is niet achter gebleven en elk jaar weer stijgt het aantal winkels dat inhaakt op deze dag. Door de stijging van het aantal deelnemende online webwinkels en de toegenomen interesse bij online shoppers, is het verkeer op Kortingscode.nl gestegen tot 2.6x hoger dan op een normale dag.    

“We zien dit jaar minder explosieve groei van het verkeer. Dit komt waarschijnlijk door het grotere aantal adverteerders die meedoen aan Black Friday, dit spreidt namelijk het verkeer. Tevens zijn adverteerders dit jaar veel beter voorbereid en eerder begonnen met het communiceren van hun acties,” zei Arthur Goldman, managing director van de Global Savings Group in Amsterdam.

De belangrijkste resultaten

De kortingen blijven komen
Black Friday is de start van het zogenaamde Cyber Weekend. Het weekend wordt afgesloten op maandag met Cyber Monday. Vorig jaar was deze dag nog niet zo populair, maar de verwachting is dat het in 2017 een stuk zal toenemen.